knitted

2011-11-30
19:35:06

Bäbiströja

Alla delarna som jag sydde ihop och stickade en luva på.


Innan luvan




Med luva och knappar.

Mönster.
Nu är det som så att jag inte hittade något jag gillade till hundra procent så jag fick inspiration från ett mönster och hittade på lite själv. Men som ni ser är alla delarna stickade för sig och sedan ihop sydda.

Rygg: X antal maskor (så bred som ni vill ha den).
Armar: X antal maskor (så stort som ni vill ha hela varvet)
Fram: Hälften av ryggmaskor plus 3 stycken. Så om det var 30 på ryggen blir det 18 på varje framstycke. På ena får man göra omslag så att knapparna får plats.
Sy ihop! Luvan får man improvisera fram. Jag hade några maskor på framstyckena kvar och så gjorde jag maskor på ryggen. Så man gör när man stickar strumpor ni vet, efter hälen.
Resåren har jag mosstickat. Resten av tröjan är vanligt stickat. Förutom de tre maskorna närmast mitten fram på bägge sidorna (där knapparna och knapphålen sitter) som är slätstickade. Med den släta sidan utåt.

Ja, ungefär så. Utförligare mönster och mönstret som jag använde mig av får ni fråga om, jag orkar inte leta rätt på det nu.

Happy knitting!

Kommentarer:
#1: Dido

åååh! den var fin :(

Svar: tack! :)
knitted.blogg.se

2013-03-16 @ 20:30:39
#2: Dido

haha, jag menade juh glad gubbe. men det förstod du kanske
:)



Svar: ja, jag såg inte ens att den var ledsen, haha!
knitted.blogg.se

2013-03-18 @ 21:27:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: