knitted

2011-08-20
11:50:04

Jogless stripes
Det här har blivit en av mina favoriter när det gället stickning. Hittade den av en slump här om dagen, tycker det är väldigt tråkigt att jag inte visste om detta när jag stickade mina randiga strumpor. Jag kan knappt förklara problemet eller lösningen, men kolla på filmen så får ni se. Det handlar i alla fall om att när man stickar randigt så går inte ränderna ihop på baksidan eftersom man stickar i en spiral och inte lager på lager. Då när man kommer till slutet av ett varv är man ett varv längre upp än där varvet började. Äsch, kolla på filmen så får ni se vad jag menar. Hon babblar lite först, så det går att spola fram en bit utan att missa något väsentligt



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: