knitted

2011-08-19
16:26:53

Mysig mössa




Mönster:
Garnåtgång: 150g. Jag använde ett garn som heter easy. Det är 100% merinoull och väldigt tjockt och mysigt
Stickor: Rundsticka nr 7 och 9

- Lägg upp 60 maskor på rundsticka nr 7 och sticka 10cm ribbstickning (två räta, två aviga).
- Efter 10cm byts det till rundsticka nr 9 och ribbstickningen fortsätter, medan man förskjuter en maska till vänster på varje varv. Jag bytte igenom att helt enkelt sticka som om jag hade två pinnar. Alltså tog nr 9 och stickade med ifrån nr 7 tills maskorna på 7 var borta.
- När mössan mäter önskad längd (det stod 25cm i mönstret jag hittade, jag stickade dock 30cm) så stickar man två maskor ihop, en rät maska, två ihop, en rät och så vidare
- Nästa varje stickas rätt, rakt igenom
- Sen stickas ännu ett varv med två ihop, en rät, två ihop, en rät osv
- Sen ett rätt varv
- Slutligen stickas ett varv där man stickar två maskor ihop hela varvet.
- Klipp av tråden och dra igenom
- Klart

Beskrivningar:
Här står det hur man stickar med rundsticka
Här står det hur man stickar aviga och räta maskor
Här står det hur man förskjuter en maska till vänster

Finns det någon mer beskrivning ni behöver för att kunna använda mönstret?

Happy knitting!

Kommentar:

Sjukt snygg mössa!

2011-09-13 @ 15:13:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: