knitted

2013-03-11
19:59:00

Flätat pannband!
Mönster finns här.
 
Tänkte visa lite bilder during the making denna gång, för det såg sjukt skumt ut i början. Trodde nästan att det var fel på mönstret (läs: att jag gjorde fel). Men det vart bra tillslut
 
Alldeles i början. Hej korven typ. 
 
5 minuter senare. En fläta börjar träda fram
 
Tänkte försöka visa hur jag håller när jag flätar. Jag använder alltså strumpstickor (strl 12) och har en strumpsticka som flätsticka också. Sätter över maskorna på den extra pinnen och sätter den antingen framför eller bakom (kolla mönstret). Det vitsiga med strumpstickor ist för flätsticka är att man kan sticka maskorna som varit framför eller bakom direkt från strumpstickan som de sitter på, istället för att föra över till vanliga stickan.
 
Och så blir det en fläääta!
 
Som sen sys ihop till ett pannband!
 
 Klart
 
Svårighetsgrad: 2,5/5 skulle jag säga. Tjockt garn så det går fort. MEN kan vara klurigt om man inte stickat fläta innan.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: