knitted

2013-03-10
10:50:00

Pannband!
Hoppas ni har en bra helg! 
 
Jag var ute och joggade igår och kom fram till att mössa är för varmt. Stickade ett pannband lite snabbt när jag kom hem. Tog ca en timme bara. 
 
Helt okej! Jag låter mig vara lite halvt annonym med en svart figur över ansiktet. Gillar hur mitt hår är så sjukt ambvivalent och aldrig kan bestämma sig mellan vågit och lockit. Jag har alltså inte lockat halva håret. 
 
Pannbandet är iaf mosstickat. Varannan avig, varannan rät. Och de som är aviga på ett varv stickas avig nästa varv också, så det blir varannan åt sidan och uppåt. Jag la upp 9 maskor (beror på hur brett man vill ha) stickade tills det nästan nådde runt huvudet (det är stretchigt, blir stort om man stickar så lång som huvudet är) och sen sydde jag ihop. Garnet heter eskimo och är tjockt och mysigt. Stickor typ strl 8. 
 
Happy knitting!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: