knitted

2011-08-22
22:45:00

Strumpa med hjärtmönster
Det här är ett mönster som passar den som stickat strumpor innan, då det inte är så väl beskrivet över hur man går tillväga. Eftersom jag kommit på det mesta själv.

Denna strumpa började ärligt talat som en vante.

Mönster:
Nu minns jag inte vilket garn jag använde, eller hur mycket. Det var bara något restgarn som jag hittade hemma. Men något som liknar drops karisma funkar säkert, eventuellt lite tjockare. Strumpstickor nr 3-4. Beroende på garn och hur du stickar.

Skaftet stickades efter ett vantmönster. På strumpan jag gjorde följde jag mönstret i 27 rader. Det var efter detta som jag insåg att det var aldeles för stort för en vante, så jag kom på att jag kan göra en strumpa av det.

Eter de 27 raderna stickas hälen. Efter hälen gjorde jag tre varv i grått, sedan började jag med hjärtan.


Mönster till hjärta. Var de sätts är upp till en. Jag valde att göra rader med hjärtan, på första raden gjorde jag två stycken. Andra tre. Sen två. Och slutligen tre. Mellan raderna med hjärtan gjorde jag två rader med bara grått. Efter de sista tre hjärtana gjorde jag tre varv med grått innan jag bytte till svart och maskade av för tårna.

Beskrivningar:
Här står det hur man lägger upp på strumpstickor och stickar
Här står det hur man stickar med två färger
Här står det hur man plockar upp maskor

Behöver ni hjälp med hur häl stickas och hur man maskar av för tår så droppa en kommentar så svarar jag.

Happy knitting

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: